ကိုရီးယားႏိုင္ငံတြင္ ဖုန္းေစ်းၾကီးေနရျခင္းအေၾကာင္းရင္းတစ္ခုမွာ ၊ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ရ KT, SK, LG Telecom စီးပြါးေရးအဖြဲ႔အစည္း ၃ ခုက လက္ကိုင္ဖုန္း(Handset)မ်ားေရာင္းခ်ခြင့္ကို လက္ဝါးၾကီးအုပ္ ထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။ လက္ကိုင္ဖုန္း (Hand-set) ထုတ္လုပ္သည့္ အီလက္ထေရာနစ္ ကုမၸဏီမ်ားက မိမိတို႔ထုတ္ကုန္မ်ားကို ကိုရီးယားေစ်းကြက္တြင္ ျပည္သူမ်ားသို႔ တိုက္ရိုက္ေရာင္းခ်ခြင့္ မရွိေသးပါ ။ ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာျဖင့္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ေရာင္းခ်ေပးေနေသာ လက္လီဆိုင္မ်ားရွိေသာ္လည္း တရားဝင္မဟုတ္ပါ ။ ရာဇဝတ္မႈတစ္ခုခုကို အရင္းအႏွီးျပဳျပီးေရာင္းခ်ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု နားလည္ထားၾကေစလိုပါသည္ ။ ဥပမာ ကိုယ္ထည္အမွတ္ပြါး (Duplicated) ထားေသာ ဖုန္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။ နံပါတ္တစ္ခု(USim Card) ယူထားျပီး ၊ အျခားဖုန္းအေဟာင္း(Used)ျဖင့္ အစားထိုးကာ အထုပ္(Packing)ကို ျပန္ျပင္ျပီး အသစ္ဟု လိမ္လည္ျပီး ေရာင္းခ်ေပးေနျခင္းလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။ ဥပေဒအရ ကိုရီးယားႏိုင္ငံအတြင္း လက္လီအေရာင္းဆိုင္မ်ားက ဖုန္း(Handset) အလြတ္ေရာင္းခ်ခြင့္ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။
အေရာင္းဆိုင္ ၊ လိုင္းဖုန္း ၊ ေကာ္မရွင္
ေနာက္အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုမွာ ၊ ဖုန္း(Handset) ေရာင္းခ် ျဖန္႔ခ်ီပံု နည္းစနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။ တင္ျပခဲ့သည္ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီၾကီးမ်ားက ဖုန္း(Handset) မ်ားကို ေရာင္းခ်ရာတြင္ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္စနစ္ျဖင့္သာ ေရာင္းခ်ေပးေနပါသည္ ။ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား လစဥ္ဖုန္းေျပာခ၏ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းကို လစဥ္ခံစားခြင့္ (က်ေနာ္တို႔ ဖုန္း 100 won ဖိုးေျပာတိုင္း 7 won မွာ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္အတြက္) ေပးထားပါသည္ ။ တစ္ဖန္ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားက (လက္လီ) အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ေရာင္းခ်ေပးပါသည္ ။ လက္လီအေရာင္းဆိုင္မ်ား၏ ခံစားခြင့္မွာ အမိန္႔ရ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ထပ္ဆင့္သေဘာတူညီခ်က္အရ ရာခိုင္ႏႈန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားလ်က္ရွိပါသည္ ။
ေၾကာ္ျငာေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါ
ထို႔ျပင္ မိမိတို႔ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္း ၊ မိမိတို႔ ထုတ္ကုန္ လူသိမ်ားဖို႔ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီမ်ားေရာ ၊ အီလက္ထေရာနစ္ ကုမၸဏီမ်ားပါ အျပိဳင္အဆိုင္ေၾကာ္ျငာရျပန္ပါသည္ ။ ပရိတ္သတ္အမ်ားစုမွာ ေၾကာ္ျငာေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ေၾကာ္ျငာေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္တတ္ၾကသျဖင့္ ၊ နာမည္ေက်ာ္ မင္းသားမင္းသမီး ၊ ေမာ္ဒယ္လ္ ၊ အားကစားသမားစသည္ မ်ားမွာ ဖုန္းေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ စီးပြါးျဖစ္ေနၾကျပန္ပါေတာ့သည္ ။
လိုင္းဖုန္းအေၾကြး ၊ ဘယ္သူေပးမလဲ
ေနာက္တစ္ခ်က္မွာ ၊ ဖုန္းခေပးေခ်မႈစနစ္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။ လက္ရွိ ကိုရီးယားႏိုင္ငံတြင္ Pre-paid စနစ္ကို အသံုးျပဳၾကဖို႔ အစိုးရက ၾကိဳးစားေနလင့္ကစား ၊ ေကာ္မရွင္က ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းခံစားေနရသည့္ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ မဆုတ္မနစ္ေသာ ၾကိဳးစားမႈ ၊ သံုးစြဲသူမ်ားက အေၾကြးစနစ္ကိုသာ စြဲလန္းႏွစ္သက္ေနမႈမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္ ။ အေၾကြးစနစ္ မေကာင္းဟု မဆိုလိုေသာ္လည္း အေၾကြးမဆပ္သူမ်ားေၾကာင့္ နစ္နာဆံုးရွံဳးမႈမွာ မနည္းလွပါ ။ ယခင္ႏွစ္ ေကဘီအက္စ္ သတင္းေထာက္တစ္ဦး၏ တင္ျပမႈအရ ကိုရီးယားႏိုင္ငံဖုန္းသံုးစြဲသူမ်ားအနက္ ဖုန္းအေၾကြးမဆပ္သူ ၁၁ သန္းေက်ာ္ ရွိေၾကာင္းႏွင့္ တန္ဖိုးမွာ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီၾကီး၃ခုေပါင္း တစ္ႏွစ္စာ ကုန္သြယ္မႈတန္ဖိုး၏ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္ ။
ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီၾကီး ၃ခု၏ ဖုန္းဖုိုး စုစုေပါင္း တစ္ႏွစ္ကုန္သြယ္မႈတန္ဖိုးမွာ (၂၀၀၅စာရင္း) ဝင္ေငြမွာ ဝမ္ သန္းေပါင္း ၂၄ သန္း (24*100000*1000*10000=24,000,000,000,000) ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကုန္သြယ္တန္ဖိုး၏ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ကို ဖုန္းအေရာင္းကိစၥအတြက္ ျပန္လည္သံုးစြဲခဲ့ရေၾကာင္းလည္း သိရပါသည္ ။
လိုင္းဖုန္း (အေၾကြးဖုန္း) အပိုေၾကး ဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ
ထို႔ျပင္ ကိုရီးယားဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ၁ ႏွစ္စာ ဝင္ေငြႏွင့္ ျပန္လည္ သံုးစြဲမႈအေျခေနမွာလည္း ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္ -
- ဆံုးရွံဳးဖုန္းဘီလ္မ်ားႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲစရိတ္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း
- ေၾကာ္ျငာစရိတ္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
- ဝန္ထမ္းလစာ ၊ အေရာင္းဆိုင္မ်ား ႏွင့္ ဖုန္းဘီလ္မ်ားရိုက္ႏွိပ္ခ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း
ဖုန္းေစ်းၾကီးသည့္ဒဏ္ ဘယ္သူေတြခံရသနည္း
အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကြးဆံုးဖုန္းဘီလ္ ၊ ဝန္ထမ္းစရိတ္ ၊ ေၾကာ္ျငာစရိတ္စသည္မ်ားကို ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီၾကီးမ်ားက အရွံဳးခံျပီး စိုက္ထုတ္ေပးေခ်လိမ့္မည္ဟု မိတ္ေဆြမ်ား ယူဆထားပါသလား ။ လံုးဝမွားယြင္းပါသည္ ။ အဆိုပါ စရိတ္မ်ားကို ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔က ပင္ စုျပီး မွ်ေဝေပးဆပ္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။
က်ေနာ္တို႔ လစဥ္ေပးဆာင္ေနသည့္ ဖုန္းဘီလ္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔မွာ အဆိုပါ စရိတ္မ်ားအတြက္ျဖစ္ေနသည္ ဆိုသည္ကို သေဘာေပါက္ၾကဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါျပီ ။
အဆိုပါ အပိုဝန္ေဆာင္စရိတ္မ်ား မရွိေစဖို႔ ၊ ကိုရီးယားႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ဆက္သြယ္ေရးလိုင္းျဖစ္သည့္ KT(Korea Telecom) က ကဒ္ဖုန္းမဟုတ္ေသာ ၾကိဳတင္ေပးစနစ္ကို တီထြင္ထားျပီးျဖစ္ပါသည္ ။ ပရိသတ္မ်ားသံုးစြဲဖို႔ရန္ အတိအလင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာထားျပီးလည္း ျဖစ္ပါသည္ ။
လိုင္းဖုန္း (အေၾကြးဖုန္း) ဘာေၾကာင့္သံုးမလဲ
ဝန္ေဆာင္ခ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း ဆံုးရွံဳးရမည္ကို ေၾကာက္ရြ႔ံသျဖင့္ ၾကိဳတင္ေပးစနစ္မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၾကသည့္ အေရာင္းဆိုင္သူေဌးမင္းမ်ား၏ စကားကို ခ်င့္ခ်ိန္ယံုၾကဖို႔ႏွင့္ မိမိတို႔ဘဝတာအတြက္ လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လံုးကို အက်ိဳးရွိရွိအသံုးျပဳႏိုင္ၾကေစရန္ ၊ ကိုရီးယားဘာသာျဖင့္ တရားဝင္ေၾကညာထားသည့္ ေကတီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ (http://www.olleh.com/) သို႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္ ဝင္ေရာက္ျပီး ၊ ဆက္သြယ္ခႏႈန္းထားမ်ားအေၾကာင္း၊ ၾကိဳတင္ေပးစနစ္မ်ားအေၾကာင္းမ်ား မွတစ္ဆင့္ ၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ ဖုန္းဘီလ္ေပးေဆာင္စနစ္ ေအအာရ္ပီ (Auto Rechargeable Phone: ARP) ျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ေသာ သက္သာမႈမ်ားရရွိႏိုင္ေၾကာင္း စသည္မ်ားကို ေလ့လာၾကဖို႔ ေလးစားစြာ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္ ။
(ဆက္လက္တင္ျပပါမည္ ။)
မွန္ကန္ေသာ ဖုန္းဘီ္လ္ေပးေဆာင္ျခင္း စနစ္ကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ။
ေမတၱာျဖင့္-
ကိုဝိုင္း(မိုးညွင္း)
No comments:
Post a Comment